Modern Kanalların Güçlenmesinde En Etkili Kanallar “İndirim Marketleri”

Ipsos’un 2007 yılından bu yana her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiği Yöneticinin Ulusal Zincir Rehberi Raporu, perakendeciler/kanallar ile ilgili detaylı analizleri ortaya koyuyor. Araştırma, Ipsos Hane Tüketim Paneli’ne üye Türkiye temsili 14,000 haneden alınan verilerle gerçekleştiriliyor.

Ipsos Yöneticinin Ulusal Zincir Rehberi 2016 Raporu’na göre; Modern kanalların güçlenmesinde en etkili kanallar «İndirim Marketleri…»

Geleneksel kanalların pay kaybetmesindeki ana etken Bağımsız Süpermarketlerin giderek pay kaybetmesi iken diğer yandan Modern Kanal büyümesini hızlandıran İndirim Marketleri oldu:

10 yıl önce 100 TL’lik Hane Tüketim Ürünleri harcamasının 10 TL’si indirim marketlerinde gerçekleşirken, 2016 yılında 22 TL’si indirim marketlerinde gerçekleşiyor.

Görsel1
Kaynak: Ipsos, Yöneticinin Ulusal Zincir Rehberi 2016

İndirim marketleri büyümesinin ardında giderek daha çok hanenin bu kanallardan alışveriş yapmasının yanında bu kanallardan daha sık alışveriş yapılması da yatıyor…

Artan mağaza sayısı ile mahalle aralarında giderek daha sık karşımıza çıkan indirim marketleri, alışveriş davranışına da etki ederek, açık ara en sık alışveriş yapılan noktalar haline geldi.

görsel2
Kaynak: Ipsos, Yöneticinin Ulusal Zincir Rehberi 2016

Yöneticinin Ulusal Zincir Rehberi Araştırmasıyla ilgili daha detaylı bilgi için: ceyhan.demiray@ipsos.com